Zatiaľ čo ostatní výrobcovia ťažkých nákladných vozidiel s pôvodom na historickom území Českého štátu už dávno neexistujú či boli pohltení úspešnejšími, značka TATRA je tu stále. Ako jediná drží vo svojom segmente vztýčený prápor českej konštruktérskej školy.
Len niekoľko málo rokov po zrode automobilu, tak ako ho poznáme dnes, bolo v Kopřivnici roku 1897 vyrobené prvé vozidlo - Präsident . Dokonca iba jeden rok delí od seba prvé nákladné vozidlo na svete a prvý nákladný automobil z Kopřivnice (1898) .
Je zrejmé, že výroba predchodcov vozidiel TATRA, vo svojej dobe označovaných ako NW, bola vždy na špičke vývoja. Čoskoro bol vyrobený prvý plnepohonný ťahač Jaguar , ten ako by predznamenal segment vozidiel, v ktorom TATRA neskôr začala oslavovať svetové úspechy.
Sériová výroba nákladných vozidiel bola rozbehnutá v polovici druhého desaťročia dvadsiateho storočia. Značka TATRA sa prvýkrát na vozidlách objavila, ešte než sa začal písať rok 1920. Po určitej konsolidácii vedenia spoločnosti vychádzajúcej z nového usporiadania strednej Európy a zo vzniku samostatného Československa pripravil duchovný otec, konštruktér Hans Ledwinka, tým, čomu dnes hovoríme „tatrovácka koncepcia automobilu“ , celému svetu prekvapenie.
V roku 1923 bol ako nový produkt predstavený podvozok tvorený centrálnou nosnou rúrou , na ktorej prednom konci bol umiestnený vzduchom priamo chladený motor a prevodovka, a nezávisle uloženými výkyvnými poloosami. Nasledujúce roky výroby takto riešených vozidiel doložili genialitu konštrukcie. Tá sa postupne presadila v ľahkom prevedení pri špeciálnych vozidlách a potom aj pre najťažšie výrobky do terénu.
Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com