Histórii tohto združenia predchádzalo obdobie okolo roku 2000, keď skupinka priateľov motorizmu vedeného nadšencom prezývaným Vakšo, začala navštevovať amatérske akcie jazdenia v teréne. Prirovnal by som to asi tak k dnešnému jazdeniu OFF Road - 4x4.
V tom to čase Vakšo kúpil svoj prvý ,,tereňák“ . Bolo to rumunské ARO, ktoré s chalanmi rozobral, zrenovoval, opäť poskladal a nastriekal. Pre jeho pieskovo-žltú farbu ho prozaicky nazval ,,banánom“.
Pre laika , vozidlo ARO používali v období Československa pre jeho dobrú priechodnosť terénom prevažne poľnohospodári , lesníci, a v neposlednom rade aj Vojsko Československej ľudovej armády. Vozidlo bolo vybavené náhonom 4x4 , a preto dokázalo zdolať akýkoľvek svahovitý terén, alebo vodnú priekopu. Banán absolvoval nespočetné množstvo akcií , pre zaujímavosť spomeniem napríklad ,,Saigon „ , Turecký vrch, Piesky, alebo Saharu .... tie dve posledne menované sú dodnes fungujúce akcie so zameraním na ukážky dobovej vojenskej techniky, jázd zručnosti a jázd v teréne.
Ako čas plynul, k ,,Banánu“ pribudla aj ďalšia podobná motoristická technika . Preto sa Vakšo rozhodol, založiť s priateľmi nadšencami združenie, ktorého poslaním je viesť nových členov k histórii motorizmu, ako aj k veteránom vojenskej techniky.
V združení ktoré vzniklo v roku 2018 je momentálne okrem troch vozidiel značky ARO aj ľahký terénny nákladný automobil značky Tatra 805 (tzv.kačena )ktorý bol vyvinutý predovšetkým pre potreby armády. Prevažná časť týchto tradičných motorových vozidiel už absolvovala repas (viď. Naše vozidlá). Najnovší prírastok, ktorý na nový vzhľad čaká, je Lada 1200 , ktorá bude mať po repase vzhľad vozidla TAI . (tanková a automobilová inšpekcia).
Združenie pozostáva momentálne z 20 členov , no prijímaniu nových sa nebráni... Šikovný mechanik, alebo lakírnik tu určite nájde svoje uplatnenie ak priloží ruku k dielu....